TOP

Συχνές Ερωτήσεις για τα ακτοπλοικά εισιτήρια

ακτοπλοικά εισιτήρια

Συχνές Ερωτήσεις

Σας ενημερώνουμε ότι σύμφωνα με το ΦΕΚ 4919/Β/24-10-2021, οι μετακινήσεις ανεξαρτήτως προορισμού (από λιμάνια της ηπειρωτικής Ελλάδος προς τα νησιά και άλλα ηπειρωτικά λιμάνια, μεταξύ των νησιών, καθώς και από τα νησιά προς τα ηπειρωτικά λιμάνια) επιτρέπονται εφόσον οι επιβάτες:

Α) Από 12 ετών και άνω:

Έχουν ολοκληρώσει προ τουλάχιστον δεκατεσσάρων (14) ημερών τον εμβολιασμό για κορωνοϊό COVID-19 και επιδεικνύουν πιστοποιητικό εμβολιασμού, ή
Έχουν διαγνωσθεί αρνητικοί είτε σε εργαστηριακό έλεγχο για κορωνοϊό COVID-19 με τη μέθοδο PCR που έχει διενεργηθεί με τη λήψη στοματοφαρυγγικού ή ρινοφαρυγγικού επιχρίσματος εντός των τελευταίων εβδομήντα δύο (72) ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδίου είτε σε εξέταση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) εντός των τελευταίων σαράντα οκτώ (48) ωρών πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδίου, ή
Επιδεικνύουν πιστοποιητικό νόσησης που εκδίδεται τριάντα (30) ημέρες μετά από τον πρώτο θετικό έλεγχο και η ισχύς του διαρκεί έως εκατόν ογδόντα (180) ημέρες μετά από αυτόν.

Οι διαγνωστικοί έλεγχοι με την μέθοδο PCR και ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού COVID-19 (rapid test) για τους ανεμβολίαστους επιβάτες πραγματοποιούνται σε ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια ή σε ιδιωτικές κλινικές ή σε φαρμακεία, με δική τους δαπάνη και αποδεικνύεται με υποχρεωτική επίδειξη βεβαίωσης αρνητικής διάγνωσης έγχαρτα ή ηλεκτρονικά.
Σε νησιά στα οποία δεν λειτουργούν/δραστηριοποιούνται ιδιωτικά διαγνωστικά εργαστήρια ή ιδιωτικές κλινικές ή φαρμακεία, οι διαγνωστικοί έλεγχοι διενεργούνται από δημοτικά ιατρεία και αποδεικνύονται με τον ανωτέρω τρόπο.
​Β)

Οι ανήλικοι επιβάτες από τεσσάρων (4) έως και ένδεκα (11) ετών δύνανται να μετακινούνται και με διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) που πραγματοποιείται έως είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδίου (δωρεάν διάθεση). Η δήλωση self-test εκδίδεται μέσω της ιστοσελίδας gov.gr.
Ειδικώς οι ανήλικοι από δώδεκα (12) ετών και άνω, οι οποίοι μετακινούνται με πλοία, λάντζες και θαλάσσια ταξί στα σχολεία και σε λοιπές αναγκαίες σχολικές δραστηριότητες, δύνανται να πραγματοποιούν τις μετακινήσεις τους και με διενέργεια αυτοδιαγνωστικού ελέγχου (self-test) που πραγματοποιείται έως είκοσι τέσσερις (24) ώρες πριν την προγραμματισμένη ώρα ταξιδίου.
Οι επιβάτες, θα πρέπει να επιδεικνύουν στον αρμόδιο της Οικονομικής Υπηρεσίας κατά την επιβίβασή τους, πριν από την αναχώρηση του πλοίου, όλα τα προαναφερόμενα απαραίτητα έγγραφα.

Επισημαίνεται ότι, στα άτομα – επιβάτες που δεν κατέχουν τα προβλεπόμενα ιατρικά πιστοποιητικά/βεβαιώσεις ή που αρνούνται την απλή επίδειξη ταυτοποιητικών εγγράφων για το συσχετισμό με τα επιδεικνυόμενα ιατρικά πιστοποιητικά/βεβαιώσεις, δεν θα επιτρέπεται η είσοδος στα πλοία ακόμη και αν διαθέτουν εισιτήριο.

Η χρήση προστατευτικής μάσκας είναι υποχρεωτική.

Συνιστάται στους επιβάτες να προσέρχονται έγκαιρα στο λιμάνι της αναχώρησης, για τη διευκόλυνση της διαδικασίας ελέγχου πριν την επιβίβαση.

 

Για την καλύτερη εξυπηρέτησή σας, φροντίστε:

Να κλείνετε ηλεκτρονικά το εισιτήριό σας

Να κάνετε web check-in* για να λάβετε τα εισιτήριά σας σε ηλεκτρονική μορφή (e-ticket)

Nα προσέρχεστε έγκαιρα στο λιμάνι της αναχώρησης, για διευκόλυνση της διαδικασίας ελέγχου επιβίβασης

Φυσικά δεν ξεχνάμε ότι:

Δεν ταξιδεύουμε εάν έχουμε συμπτώματα λοίμωξης (πυρετό, πόνο, βήχα, κόπωση, δύσπνοια) ή εάν έχουμε έρθει σε επαφή με κάποιο επιβεβαιωμένο κρούσμα

Φοράμε τη μάσκα προστασίας μας καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού

Τηρούμε αποστάσεις κατ’ ελάχιστο 1,5 μέτρου

Πλένουμε τακτικά τα χέρια μας και χρησιμοποιούμε αντισηπτικό διάλυμα

Αποφεύγουμε τις άσκοπες μετακινήσεις στο πλοίο

Τηρούμε τα μέτρα και τους κανόνες που ορίζει η κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία

Ενημερώνουμε το πλήρωμα για τυχόν αδιαθεσία μας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού

* Η υπηρεσία web check-in υποστηρίζεται από τις ακτοπλοϊκές Blue Star Ferries, Sea Jets, Golden Star Ferries, Aegean Speed Lines, Fast Ferries & Minoan Lines.

Με χρεωστική / πιστωτική κάρτα, μέσω ασφαλούς συστήματος πληρωμών της Alpha Bank

Δυστυχώς χωρίς την επίδειξη του έντυπου εισιτηρίου ή του e-ticket ΔΕΝ θα σας επιτραπεί η επιβίβαση στο πλοίο. Το έντυπο εισιτήριο είναι απαραίτητο και δεν μπορεί να αντικατασταθεί από τον αριθμό κράτησης, την επίδειξη του αριθμού εισιτηρίου ή την επιβεβαίωση της κράτησης.

Η παραλαβή των εισιτηρίων από το λιμάνι, γίνεται είτε από το κεντρικό πρακτορείο της εταιρίας (ενδέχεται να μην είναι μέσα στο λιμάνι) είτε από το κίοσκι της εταιρίας μπροστά απο το σημείο αναχώρησης του πλοίου. Για την παραλαβή, θα χρειαστεί να έχετε μαζί σας τον κωδικό συστήματος, τον κωδικό ακτοπλοϊκής εταιρείας (αναφέρεται στην σελίδα επιβεβαίωσης της κράτησης σας) και την ταυτότητα σας.

Στο online σύστημα κρατήσεων η επιλογή ενός νησιού,θα σας δώσει αποτέλεσματα για όλα τα λιμάνια του νησιού – ειδικά όταν υπάρχουν δυο ή και παραπάνω λιμάνια στο ίδιο νησί.

Στην περίπτωση που δε βρείτε κάποιο νησί ή λιμάνι που αναζητάτε στην λίστα, ή δεν παρέχεται ο προορισμός που αναζητάτε ή δεν υπάρχει τέτοιο δρομολόγιο.

Για να μπορέσετε να ταξιδέψετε θα πρέπει να εκδόσετε καινούργια εισιτήρια.
Σε κάθε τέτοια περίπτωση παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας ή με την ακτοπλοική εταιρία απευθείας, για να σας ενημερώσουμε για την διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσετε.

Συνήθως δεν χρειάζεται, παρ’ όλα αυτά μπορείτε να επιβεβαιώσετε την ώρα αναχώρησης καλώντας το λιμεναρχείο του λιμανιού αναχώρησης.

Το σύστημα δέχεται αναχώρηση και επιστροφή από διαφορετικό λιμάνι, ακόμα και εάν πρόκειται να επιστρέψετε με διαφορετική εταιρεία, σε περίπτωση που το λιμάνι άφιξης και αναχώρησης της επιστροφής σας είναι στην ίδια γεωγραφική περιοχή (πχ. άφιξη στα Χανιά, αναχώρηση επιστροφής Ηράκλειο). Αν το σύστημα δεν αναγνωρίζει το λιμάνι επιστροφής θα πρέπει να προχωρήσετε σε νέα κράτηση για την επιστροφή σας .

Στις περισσότερες περιπτώσεις δεν υπάρχει διαφοροποίηση στην τιμή των εισιτηρίων επιστροφής σε σχέση με την τιμή σε δύο κρατήσεις απλής διαδρομής .
Παρ’ όλα αυτά σε κάποιες ακτοπλοϊκές εταιρείες το εισιτήριο με επιστροφή περιέχει ένα σημαντικό ποσοστό έκπτωσης.

Η κάθε ακτοπλοϊκή εταιρία ακολουθεί διαφορετική πολιτική για τα ασυνόδευτα παιδιά και για αυτό το λόγο σας προτείνουμε να ελέγξετε την πολιτική της εταιρείας που σας ενδιαφέρει, πριν ολοκληρώσετε την κράτηση σας.

Η τιμολόγηση της αγορά σας πραγματοποιείται μέσω αυτόματου μηχανισμού τιμολόγησης.
Στην περίπτωση που δεν έχετε επιλέξει στοιχεία τιμολόγησης κατά το στάδιο της πληρωμής, το παραστατικό εκδίδεται στα στοιχεία του πρώτου κατά σειρά επιβάτη.
Υπάρχει δυνατότητα αλλάγης των στοιχείων τιμολόγησης μετά την έκδοση του μονίμου παραστατικού, ωστόσο αλλάζει και η ημερομηνία έκδοσης του παραστατικού.
Εφόσον επιθυμείτε αλλαγή στα στοιχεία του παραστατκού, παρακαλείσθε να επικοινωνήσετε μαζί μας μέσω email στο account@mideast.gr

Μόνο σε ορισμένες ακτοπλοϊκές εταιρίες είναι δυνατή η έκδοση εισιτηρίων ανοιχτής επιστροφής. Προκειμένου να ενημερωθείτε σχετικά με την δυνατότητα έκδοσης ανοιχτού εισιτηρίου, θα χρειαστεί να επικοινωνήσετε απευθείας με την ακτοπλοϊκή εταιρεία.

Τα ανοιχτά εισιτήρια πρέπει να χρησιμοποιηθούν εντός συγκεκριμένης περιόδου, την οποία ορίζει η εκάστοτε πολιτική της ακτοπλοϊκής εταιρείας και μπορεί να είναι διαφορετική για κάθε εταιρεία. Μετά το πέρας της περιόδου, τα ανοιχτά εισιτήρια παύουν να ισχύουν.

Mόνο από την εκάστοτε ακτοπλοϊκή μπορεί να πραγματοποιηθεί αγορά για επαγγελματικό όχημα. Στα πρακτορεία επιτρέπεται μόνο έκδοση επιβατικών οχημάτων.
Αντίστοιχα και για την περίπτωση αγοράς εισιτηρίου για ασυνόδευτο όχημα θα χρειαστεί να απευθυνθείτε στα γραφεία μας Λεωφ. Βασ. Σοφίας 105-107, 115 21, Αθήνα, Ελλάδα ή τηλεφωνικά στο 211 211 8888.

Με βάση την ελληνική νομοθεσία, τα πλοία υπό ελληνική σημαία άνω των 25 μέτρων, είναι απαραίτητο να διαθέτουν ειδικά διαμορφωμένους χώρους για τα κατοικίδια ζώα που ταξιδεύουν με τους ιδιοκτήτες τους. Πέρα από την νομοθεσία, η κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία ακολουθεί την δική της πολιτική σχετικά με  τα κατοικίδια ζώα πάνω στο πλοίο και ανάλογα πάντα με το δρομολόγιο.

Οι περισσότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες, δίνουν τη δυνατότητα παραλαβής των εισιτηρίων σας απευθείας στο λιμάνι αναχώρησής σας ή στο κεντρικό τους πρακτορείο (ενδέχεται να μην είναι μέσα στο λιμάνι).
Κατά την διαδικασία κράτησης θα σας ζητηθεί να επιλέξετε τον τρόπο με τον οποίο θα παραλάβετε τα εισητήριά σας. Για να παραλάβετε τα εισιτήριά σας στο λιμάνι πριν τον απόπλου του πλοίου θα πρέπει, εφόσον υπάρχει η επίλογη, να επιλέξετε “Παραλαβή από το λιμάνι” και στην επιβεβαίωση της κράτησης σας μόλις ολοκληρωθεί θα φαίνονται σχετικές πληροφορίες.

Επικοινωνήστε μαζί μας προκειμένου να ενημερωθείτε για τη διαδικασία ακύρωσης, αφού ελέγξετε την ακυρωτική πολιτική της συγκεκριμένης ακτοπλοικής εταιρείας.

 

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Η καταχώρηση του αιτήματος σας δεν συνεπάγεται και αυτόματη υλοποίησή του.

Το ωράριο λειτουργίας του Τμήματος Ακυρώσεων/Αλλαγών Εισιτηρίων είναι από Δευτέρα έως και Παρασκευή από 10:00 έως 16:00. Αιτήματα που αφορούν σε αλλαγές / ακυρώσεις εισιτηρίων μπορούν να διεκπεραιωθούν αποκλειστικά εντός του συγκεκριμένου ωραρίου.

 

Η Mideast για κάθε ολοκληρωμένο αίτημα ακύρωσης /αλλαγής ακτοπλοϊκού εισιτηρίου (εφόσον επιτρέπεται από την πολιτική εκάστοτε ακτοπλοϊκής εταιρείας) χρεώνει 2€ ανά εισιτήριο επιπλέον του πιθανού κόστους αλλαγής που θα προκύψει από την κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία (αν υπάρχει αλλαγή ναύλου λόγω μη διαθεσιμότητας).

Για την αλλαγή των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων βάση πολιτικής των εταιρειών απαιτείται η φυσική παρουσία του πελάτη και εκτύπωση όλων των εισιτηρίων που ανήκουν στον ίδιο κωδικό.
Αν έχετε παραλάβει τα φυσικά αποκόμματα:
– Οποιαδήποτε αλλαγή μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο στο κεντρικό πρακτορείο της ακτοπλοϊκής εταιρείας με φυσική παρουσία.

Αν δεν έχετε παραλάβει τα φυσικά αποκόμματα:
– Μπορείτε να κάνετε αλλαγή στο κεντρικό πρακτορείο της ακτοπλοϊκής εταιρείας με φυσική παρουσία.
– Να κάνετε αίτημα αλλαγής στα γραφεία μας. Eφόσον πραγματοποιηθεί η διαδικασία θα λάβετε τα νέα εισιτήρια μέσω courier με χρέωση δική σας, πέραν του κόστους αλλαγής  που επιβαρύνεστε.

Η Mideast για κάθε ολοκληρωμένο αίτημα ακύρωσης /αλλαγής ακτοπλοϊκού εισιτηρίου (εφόσον επιτρέπεται από την πολιτική εκάστοτε ακτοπλοϊκής εταιρείας) χρεώνει 2€ ανά εισιτήριο επιπλέον του πιθανού κόστους αλλαγής που θα προκύψει από την κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία (αν υπάρχει αλλαγή ναύλου λόγω μη διαθεσιμότητας).

ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Η καταχώρηση του αιτήματος σας δεν συνεπάγεται και αυτόματη υλοποίησή του.

Η Mideast για κάθε ολοκληρωμένο αίτημα ακύρωσης /αλλαγής ακτοπλοϊκού εισιτηρίου (εφόσον επιτρέπεται από την πολιτική εκάστοτε ακτοπλοϊκής εταιρείας) χρεώνει 2€ ανά εισιτήριο επιπλέον του πιθανού κόστους αλλαγής που θα προκύψει από την κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία (αν υπάρχει αλλαγή ναύλου λόγω μη διαθεσιμότητας).

Για να ολοκληρώσετε την αγορά, καθώς είναι απαραίτητη η καταχώρηση πινακίδας στο σύστημα, αναγράψτε RENTAL1234

Σημαντικό είναι να επιλέξετε το σωστό τύπο οχήματος, αναφορικά με τα μέτρα.

Ο έλεγχος των ονομάτων στα πλοία δεν είναι τόσο αυστηρός και συνεπώς δεν προβλέπεται να αντιμετωπίσετε πρόβλημα κατά την επιβίβασή σας. Στην περίπτωση που επιθυμείτε να προχωρήσετε σε αλλαγή εισιτηρίου, τότε αυτή γίνεται με τους όρους που αναφέρονται για τις περιπτώσεις αλλαγής εισιτηρίων.

Σε κάποιες περιπτώσεις η εκάστοτε ακτοπλοϊκή εταιρεία προβαίνει σε τροποποιήσεις των ωραρίων της ή ακυρώσεις των δρομολογίων για διάφορους λόγους.

Σε τέτοια περίπτωση θα λάβετε σχετική ενημέρωση από την ακτοπλοϊκή εταιρεία μέσω sms στο κινητο τηλέφωνο που έχετε καταχωρήσει στην κράτηση.

Σε περίπτωση που ακυρωθεί το ταξίδι με υπαιτιότητα της εταιρείας και όχι λόγω έκτακτης βλάβης ή ζημίας του πλοίου, τότε:

  • Δικαιούστει να σας επιστραφεί το αντίτιμο του εισιτηρίου σας για το ακυρωμένο δρομολόγιο.
  • Σε περίπτωση ταυτόχρονης αγοράς περισσότερων από ένα δρομολογίων, μπορεί να γίνει επιστροφή μόνο του σκέλους που ακυρώθηκε από την εταιρεία.
  • Σε περίπτωση καθυστέρησης στην προγραμματισμένη ώρα αναχώρησης, τότε αν απαιτείται αλλαγή των εισιτηρίων με την νέα ώρα αυτή πραγματοποιείται με φυσική παρουσία στα κεντρικά πρακτορεία εκάστοτε εταιρείας.

Οποιοδήποτε παράπονο καθώς και τυχόν αιτήματα αποζημίωσης θα πρέπει να απευθύνονται στις ακτοπλοϊκές εταιρείες. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε ως πάροχοι εισιτηρίων είναι να σας κατευθύνουμε σχετικά με τα δικαιώματά σας ως επιβάτη.

Σας προτείνουμε να βρίσκεστε στο λιμάνι αναχώρησης τουλάχιστον 90 λεπτά νωρίτερα από την ώρα αναχώρησης.

Ανάλογα με το πλοίο και την εταιρεία οι τύποι καμπίνας διαφοροποιούνται.

Αν επιλέξετε “Κρεβάτι Καμπίνας” για έναν επιβάτη, τότε ο επιβάτης δεν θα μπει σε αποκλειστική καμπίνα, αλλά με άλλους επιβάτες του ιδίου φύλου.

Αν επιθυμείτε αποκλειστική καμπίνα, τότε επιλέξτε τον τύπο θέσης “Ολόκληρη”.

Η διαφοροποίηση μεταξύ εσωτερικής καμπίνας με την εξωτερική έγγειται στην θέση στο πλοίο. Η εξωτερική διαθέτει παράθυρο ενώ η εσωτερική δεν διαθέτει.

Σύμφωνα με τους περιορισμούς του συστήματος έκδοσης εισιτηρίων, σε μία online κράτηση μπορούν να συμπεριληφθούν μέχρι 9 επιβάτες και μέχρι 3 οχήματα.

Στη διαδικασία της online κράτησης θα σας ζητηθεί να προσδιορίσετε την ηλικιακή κατηγορία του κάθε επιβάτη.
Συνήθως οι ηλικιακές κατηγορίες είναι οι παρακάτω, ωστόσο ορίζονται από εκάστοτε ακτοπλοϊκή και ενδέχεται να τροποποιηθούν :

– Ενήλικες θεωρούνται όλοι οι επιβάτες άνω των 10 ετών.
– Παιδιά θεωρούνται όλοι οι επιβάτες από 5 έως 10 ετών.
– Βρέφη θεωρούνται επιβάτες μικρότεροι των 5 ετών.

Οι παρακάτω εταιρείες ωστόσο έχουν ορίσει διαφορετική πολιτική:

Seajets: Βρέφη 0-2 ετών, Παιδιά 2-5 ετών
Minoan Lines: Βρέφη 0-5 ετών, Παιδιά 5-16 ετών
Aegean Speedlines: Βρέφη 0-4 ετών, Παιδιά 4-10 ετών

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα παιδικά και βρεφικά εισιτήρια, όπως επίσης και για την δυνατότητα μετάβασης ασυνόδευτου ανηλίκου προτείνουμε να ελέγξετε την πολιτική εκάστοτε ακτοπλοϊκής απευθείας με τους ίδιους.

Σε περίπτωση που επιλέξετε την παραλαβή των εισιτηρίων σας από το λιμάνι, μπορείτε με τον κωδικό ακτοπλοϊκής εταιρείας που θα σας αποσταλεί μέσω email να τα παραλάβετε οποιαδήποτε στιγμή μετά την ολοκλήρωση της συναλλαγής.

You don't have permission to register
Μετάβαση στο περιεχόμενο